onsdag 27 april 2011

En vacker syn

Vilken underbar syn det är att mötas innanför grinden av dessa Kungsängliljor. Jag satte dem under rönnbärsapeln, precis vid grinden, förra våren. Som upplänning ligger förstås denna lilla lilja mig extra varmt om hjärtat.



Nu blommar de med fler klockor än det var när jag satte dem förra året. Kan det till och med vara så att de trivs?!



För några veckor sedan funderade jag på en Birgitta-rönn till en ny plantering på framsidan, men den verkar inte speciellt lätt att få tag i. Nu har jag tänkt om. Varför inte satsa på en Galaxy-magnolia istället? Återstår att se om jag snart ändrar mig igen.


5 kommentarer:

Tina sa...

Näpp, mina har inte slagit ut ännu. Får glädjas av dina istället..

Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Hurra dom trivs nog där hos dig, ljuvligt.
Vilka härliga ställen du har varit till i inlägget här under.
Kramar:)

Marina sa...

Jag gillar också kungsängsliljorna mycket. De är så speciella med sina rutiga klockor.

Nu är det snart helg igen. Ska du på växtmarknad på Kjugekull på söndag?

Kram!

Mina Gröna Tankar sa...

Tänk om jag kunde fylla trädgården med rutiga, prickiga och randiga blommor. Vad lycklig jag skulle ha varit...då också:-))

Hrm...gissa vad jag fick som ordverifiering till detta inlägget...Tanti. Va? Moi??

Lina sa...

Hej!
Tack! =) Ja, nu får jag hålla ångan uppe med mina inlägg!

I går föll en av mina fyra kungsängsliljor offer för Lilla E och hennes blomsoppa....åh! men, men nu hoppas jag att de andra tre får stå kvar! =)

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Related Posts with Thumbnails