söndag 10 april 2011

Före och efter

Idag blir det fler bilder med torrt gräs. Jag hade ju tänkt kratta framför dungen, men det visade sig att jag var mer sugen på att ta tag i "kullen". Det är ju ingen kulle egentligen, men min lilla irisplantering ligger lite högre än den övriga gräsmattan så därför fick det heta kullen. Det är liksom smidigt att ha olika namn på olika platser i trädgården. Har ni också det?



På bilderna ovanför syns ett risigt hallonsnår. Jag trodde för något år sedan att det skulle kunna bli hallon om jag rensade ur lite. Det visade sig dock att det inte fungerade, det blev varken vildhallon eller något annat. Därför rök snåret idag.


Efter


Mellan björken och eken som står till höger så kommer det bli perfekt att ha en hängmatta. Precis lagom avstånd. Ska bara skaffa en hängmatta först! Då kan jag ligga där och titta när bonden slår ängen utanför.


Avslutar med en bild på Anemone nemorosa. Imorgon drar vi igång en vårtema-vecka på jobbet, och i min grupp ska vi prata vårblommor. Tänkte att den här bilden skulle kunna användas för att illustrera några av blommans delar.


1 kommentar:

Marina sa...

Alla mina rabatter har namn. från början döpte jag dem till A, B, C.. men när jag var uppe på G eller H tappade jag vilken som var vilken och övergick då till mer naturliga namn som ön, söder, norr, badkarsrabatten, Lunden, norra planket, södra planket, uterumsrabatten....

Snår som inte ger avkastning är nog inget att spara på så det blev väl bra att ta bort det. Hängmatta, underbara tanke...

Kram!

Related Posts with Thumbnails