lördag 2 april 2011

Små tecken

Glöm det där med krokusar, tranor och barmark. Idag for det ultimata vårtecknet förbi här hemma hos mig. En karavan bestående av fyra medelålders gentlemen på välpolerade motorcyklar. När man ser de första motorcyklisterna som är ute och cruisar, då är det vår. På sommaren brukar jag alltid roa mig med att räkna hur många de är när ett gäng far förbi. De brukar vara allt emellan fyra och tjugo. Antar att vägen förbi mig är lagom liten och ganska pittoresk.


Löjtnantshjärta

Det har varit en härlig trädgårdsdag. Riktigt varmt och skönt trots att solen bara glimtade fram vid några få tillfällen. Det var för fuktigt i gräset för att kunna kratta, så jag rensade två rabatter istället. Brutalklippte lavendeln bland annat.


Dillpion


Som trädgårdsmänniska kan man verkligen bli glad över till synes ynkliga ting. Idag upptäckte jag att det faktiskt är liv i mitt löjtnantshjärta, som jag så sent som igår dödförklarade. Dessutom hittade jag små, små knoppar på dillpionen. Sånt gör en ju mer än nöjd.


4 kommentarer:

Marina sa...

Skönt att man kan ändra sig snabbt - död i går men högst levande idag! (ditt löjtnantshjärta alltså)

Motorcyklar är absolut vår, det tycker jag också. Kan absolut tänka mig att "din" väg är lagom för dem. Min pappa kör motorcykel så jag har väl lite koll på typen av vägar som gillas.
Du, jag funderar allvarligt på att vi måste ta en titt i varandras trädgårdar. Eller vad tycker du?
Solen jobbar just nu bakom diset, får se hur det slutar. Kände att det blåser mer idag än i går.

Ska nog så lite i Lugnet idag tror jag. Där känns ingen vind.

Kram!

Livet på Vestergård sa...

Jag tänkte desamma när jag i fredags hörde (och såg) den första motorcykeln.Det var ett riktigt vårtecken!
Så roligt att få börja ränsa och gräva i rabatterna.Det ser jag fram emot.
Kram Kicki

Tina sa...

De 'pruttande' motorcyklisterna är definitivt ett vårtecken. Jag såg flera på upp o nedvägen till Danmark i helgen. Jag måste också klippa mina Lavendelplantor i veckan..

Kram Tina

Pilo sa...

Håller helt med dig. Det är som när man hör de första fåglarna kvittra på våren!

Related Posts with Thumbnails