måndag 30 maj 2011

Ansiktslyftning

Nu har jag blivit klar med rabatten vid förrådsväggen. Det har varit något rabattliknande där tidigare, men nu är det uppfräschat. Jag kom till och med ihåg att ta före-bilder. Det brukar jag alltid glömma, jag sätter liksom bara igång och sen är det försent. Om era skarpa blickar säger er att väggen där bakom ser ut att vara i behov av målning, så ser ni alldeles rätt. Jag ska ta tag i det. Någon gång...



Sedan tidigare fanns lite vårblommor här och en del rosor som jag har hittat lite varstans på tomten. Den lite taniga klätterrosen gissar jag är en Flammentanz. Den brukar blomma ganska snällt med röda rosor på högsommaren.




Den gamla har nu fått sällskap av två nya klätterrosor. Det är två honungsrosor, en vanlig Rosa Helenae och en Lykkefund. Det lär väl dröja innan de är lika stora som den gamla. Nu ska jag ta mig en sista kvällsrunda innan solen går ner.


3 kommentarer:

Marina sa...

Jag brukar också glömma ta före och efter så då blir det till att leta bland gamla bilder och kanske hitta någon där som kan funka.

Ser fint ut med det nya.

Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken skillnad! Kommer bli underbart när rosorna blommor...
Alltid kul att se före och efter bilder... det ger inspiration att se hur fint det blir och ett bra minne till en själv.

Ha en underbar solig dag! Kram!

Mina Gröna Tankar sa...

Det är så tillfredsställande att göra nytt av det gamla!

Att ta fram alla gamla före-bilder när man har tankar som "usch, jag får aldrig något gjort..." får en att faktiskt inse att man skapar på rätt bra ändå i sitt lilla hörn av världen.

Annette

Related Posts with Thumbnails