lördag 7 maj 2011

En skiva knäckebröd

Sitter med en skål popcorn, som försvinner i en rasande hastighet, och summerar dagen. Idag har min rygg äntligen tillåtit mig att ägna mig åt lite fysisk aktivitet utomhus. Alla mullvadshögar är äntligen bortkrattade (tills det kommer nya igen). En ny rabatt har blivit iordningställd på framsidan. Pärlhagtornen "Toba" är planterad.




Det blev en rund rabatt den här gången och jag har redan bestämt att jag måste kalla den "runda rabatten", annars finns det risk att den blir kallad knäckebrödsrabatten. Det såg precis ut som en knäckebrödsskiva när jag börjat lägga på jord och grävt hålet för hagtornen i mitten.



Så här söta ska förhoppningsvis pärlhagtornets knoppar och blommor bli (bild från nätet). Blir lite bekymrad över att rabatten ser så otroligt liten och fjuttig ut på bilderna. Den känns faktiskt större i verkligheten, men jag ska nog ändå öka diametern med några decimeter imorgon.



Det lilla, sneda prydnadsträdet som står där bredvid är en sälg. Det är inte jag som har satt den, och den ska bort. Jag förstår inte vitsen med små, hängiga prydnadssälgar. De får ju inte vackra blommor, bär eller fin höstfärg. Dessutom passar de nog möjligen bättre i en liten radhustäppa. Det är förresten det som är nackdelen med en stor tomt, man måste liksom ta i för att det inte ska kännas för ynkligt.



Jag fortsätter med andra ord imorgon. Nu ska jag rätta böcker så jag har det avklart till imorgon. Vilken glamorös lördagskväll va?!


2 kommentarer:

Marina sa...

Vilken söting, den där pärlhagtornen. Har aldrig hört talas om en sådan.
Kul med en ny rabatt. Jag gillar nya rabatter för de är så rena och organiserade men man kan ju inte göra nya hela tiden.

Ha det så bra med popcorn och rättningen av böckerna.

Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Ser fint ut tycker jag, gillar runda former.
Och fint med trädet i mitten, kommer ge bra höjd till rabatten.
Brukar du gräva bort gräset eller lägger du ut tidningspapper direkt på gräset?

Igår var jag på Lisebergs trädgårdsdagar, köpte bland annat en ny blomma för mig. Femtunga. Ska bli intressant att se om den blir en favvis.

Ha en härlig söndag! Kram Marie
PS. Gillar din tändstickask i headern :)

Related Posts with Thumbnails