söndag 22 maj 2011

Hur svårt kan de´ va´?

Varför ska det vara så svårt att fota röda blommor? Jag försökte föreviga min söta dillpion som är utslagen nu, men det är stört omöjligt att få rätt färg. Antingen ser den nästan silvergrå ut på grund av solljuset eller också går det inte att få någon skärpa på den. Jag ska göra ett nytt försök när solen gått i moln.



Min Rönnbärsapel blommar i alla fall fint nu, med nästan röda blommor, och den var lite lättare att fota.



Nu ska jag bara vänta på att gräset torkar upp lite, så det blir mer klippvänligt, sedan ska här klippas. Vad pysslar ni med en söndag som denna?


6 kommentarer:

Hanna sa...

Jätte fina bilder tycker jag.
kram
Hanna

MårsArt sa...

Det är inte helt lätt att få till rätt färger när man fotar, men din Rönnbärsapel har du lyckats med.
Min söndag tillbringas ute på balkongen och inne med målarpensel i hand. Har några beställningar som måste bli klara.
Ha en skön söndag,
Agneta

Susanne sa...

hej,,ja jag vet röda och orange är svårt..Har du nått bild program? Om du går in på Picnik.com där kan du rätta till dina bilder skärpan kontrasten mmm...testa enkel sida och rolig...Kram Susanne

Tina sa...

Håller med, försökte fota hallonmousse vid nyår men den blev väldigt knepig i färgen. Såg nästa oaptitlig ut på bilden..
Vi får slå våra kloka huvuden ihop så kanske vi löser gåtan. Visst blir färgerna starkare mot kvällen? Annars kanske man kan redigera vitbalansen eller färgförbättra i Photoscapen?

Kram!

Marina sa...

Ja, de tär verklgien jättesvårt att fota rött. Vet ej varför.

Nä, nu åskar det så pass att jag nog måste stänga av datorn. Ska planra en omändring av norrgavelns rabatt på papper istället. Vi hörs!

Kram!

Karin - Trattoria sa...

vackert!

Related Posts with Thumbnails