tisdag 31 maj 2011

Nytt personbästa

Aldrig förr har jag väl varit så tidigt ute. Har ätit egen sallat och rädisor sedan ett tag tillbaka. Inte små ynkliga rädisor heller, utan riktiga fullvuxna. Köpte Runåbergs egna rädisfröer. Det har visat sig vara flera olika roliga sorter, bland annat en helvit.



Jag har satt lite taklökar i min gamla stekpanna. Pannan fungerar inte på min spis, men som kruka tycker jag den funkar riktigt bra.



Två saker här på Blogger stör livet ur mig (nja, det var kanske att ta i) för tillfället. Det ena är att det blir långa mellanrum mellan bilderna, eller mellan bild och text, och att det inte går att fixa till. Det andra är att det inte går att skicka kommentarer på vissa bloggar. Störande som attan. Är det fler som upplever detsamma?



Nu ska jag snart gå och knyta mig. Imorgon jobbar jag kort dag och sedan är jag ledig till och med måndag. Nice!

4 kommentarer:

Marina sa...

Här skördades första gurkan idag och de tär nog rekordtidigt. Tomaterna lär däremot dröja ett tag.

Det är gott med egna grönsaker!

Jag har inga problem med blogger nu men jag läste hos någon att det är problem när man har ordkontroll.

Ha härliga lediga dagar!
Kram!

Hanna sa...

fina bilder.
Ha en fin långhelg!
kram
Hanna

Millan sa...

Gott med egenodlat!
Jag har samma problem som du att foto och text flyttar sig när man lägger upp det men det brukar funka bra att redigera och dra ihop det igen.

Ha det gott!
Kram

mitt gröna hjärta sa...

Det är riktig lyx att kunna gå ut och plocka sina egna grönsaker i landet, verkligen livskvalité! Jag vårdar mina pallkragar ömt och hoppas kunna njuta av skörden hela sommaren.
Ha en trevlig helg!
Jenny

Related Posts with Thumbnails