torsdag 5 maj 2011

På väg att bli samlare?

Det är ganska många som samlar på sig nya sorter av pelargoner varje år. Själv är jag nog på god väg att bli en fuchsia-samlare. Jag köpte en ny sort på växtmarknaden vid Kjugekull i söndags. Harry Grey heter den. Jag gillar verkligen att få reda på sortnamnet.



Den blommar ännu inte men har en massa söta, små knoppar. Det gillar jag med fuchsior, att de har så olika typer av knoppar.




För övrigt har jag kommit hem sent om kvällarna på grund av samtalen. Ingen trädgårdstid med andra ord. Men det har ju varit kallt och eländigt också. Till helgen hoppas jag på bättring, både i tid och väder.


2 kommentarer:

Tina sa...

Samlar jag på något så är det nog glasfat på fot..Fuchsia är en vacker blomma, skulle vilja ha en i ljus rosa med lite starkare rosa i mitten.
Var på plantskolan o kikade i veckan, oj så mycket de fått in nu.

Ha en skön helg o kram på dig!

Anonym sa...

Har tänkt på dig och dina samtal under veckan. Har ju inte sett till dig så mycket i bloggvärlden och då saknar jag dig ska du veta. Tänkte faktiskt precis så att det ändå varit kallt och inget uteväder.

Nu hoppas vi på uteväder i helgen.

Fuchsior hade jag jättemånga ett tag men nu har jag bara en perenn kvar faktiskt. Allt går i vågor!

Kram Marina

Related Posts with Thumbnails