söndag 1 maj 2011

Sköna maj, välkommen!

Så sent som igår eftermiddag hade jag inte bestämt mig för om jag skulle åka till växtmarknaden på Kjugekull eller inte. Men självklart blev det så! Gjorde några små fynd, både perenner och ettåringar. Åkte förbi både Växthuset och Solhaga på vägen hem också. Även där blev det några perenner och ett träd. (Superenkelt att få in i en Toyota Yaris!) Här nedanför ser ni ett litet urval av det jag köpte.




Köpte också en ny pump för trädgårdsbevattning, på stället med min hat-tv-reklam. Ni vet: "Priset är skillnaden". Den förra pumpen var riktigt, riktigt gammal och hade gjort sitt.





Imorgon drar vårterminens utvecklingssamtal igång. Inte så livat, men ett tecken på att terminen går mot sitt slut. Maj är ju dessutom här, och även om det blev lite svalare idag och det kom några regnstänk, så är det nästan försommar om man tittar i trädgården. Björkarna är nästan helt utslagna, avenbokhäcken på gång och om några dagar blommar nog löjtnantshjärtat på allvar. Så välkommen, sköna maj!

4 kommentarer:

Marina sa...

Åh va synd att vi inte träffades idag, vi var ju på samma ställe alltså.
Jag köpte inte så många växter, bara tre, men jag var nöjd med dem.

Regn här och det gör nog gott faktiskt.

Ha en bra vecka och hoppas du hinner ut en del trots samtalen.

Kram!

Fröken Fräken sa...

Det är min fullkomliga övertygelse att allt man vill ha in i en bil, eller på en cykel, går med lite envishet!

Mina Gröna Tankar sa...

Grattis till dina fina köp!

Här kom maj med frost i natt....välkommen sköna maj &%%¤"##¤¤ grr!!

Marie//Tekla Maräng sa...

så fina växter du har fått med dig hem. Alltid lika roligt att vara på växtmarknader och handelsträdgårdar.
Ja det är som försommar fast att den har bromsats upp lite just nu.
Ha det gott:O)

Related Posts with Thumbnails