torsdag 30 juni 2011

Fönsterfix

Idag började jag ta tag i projektet söder-fönster-målning. Jag målade norrfönstren förra sommaren, och det gick hur bra som helst. Nu var det betydligt knepigare. Det ena fönstret gick inte att få ner. Man vågar liksom inte chansa och bara "ta i" med tanke på att det är fönster på andra våningen. Det blev till att stå på stege och att halvhänga ut genom det andra fönstret. Det går det med.


Solen har strålat på Linnés döttrar även idag. I alla fall halva dagen. Nu på kvällen blev det mulet och blåste upp. Vi får väl se om det blir regn också.


Men eftersom jag just nu inte har något vettigt sätt att bevattna mina växter (det går ju inte att springa med vattenkannor till grönsakslandet) vore det inte så dumt med lite regn.


2 kommentarer:

Marina sa...

Här kom det lite regn i går kväll men det gjorde ingen större skillnad för växterna skulle jag tro. Det är otroligt va fort det torkar i jorden egentligen. Det kom en hel del regn för inte alls längesedan menar jag och ändå känns det som att en rejäl nattskur nu skulle sitta bra.

Idag ska jag passa på att ta en sväng med dammsugaren och finaste kusinen från huvudstaden kommer i em. med sina barn. Alltid lika kul så klart. Det blir nog jordgubbstårta till kaffet tror jag.

Ha det så bra med fönstermålningen.

Kram!

Nyanser av vitt sa...

Hoppas det gick bra med målningen och att du får en underbar sommar.
Kram Agneta

Related Posts with Thumbnails