tisdag 14 juni 2011

För att tala klarspråk

Man skulle kunna säga att jag är svag för pioner. Man skulle också kunna säga att jag älskar dem. Varför anlägger man annars en hel pionrabatt? Förr om åren gillade jag mest de fyllda varianterna, men jag blir mer och mer förtjust i de öppna. Nu blommar min första White wings. Är den inte stilig, så säg?


Jodå, jag gillar rosor också. Flammentanz första blomma har slagit ut och det kommer många, många fler.



Idag var det skolavslutning. Vi sa hej då till våra f-3:or för sista gången. Till hösten kommer vi att ha åldershomogena klasser, och jag kommer att ha en etta. Känns helt osannolikt att snart gå på sommarlov och veta att jag får komma tillbaka till en heltidstjänst i höst. Att det dessutom är en etta är extra grädde på sommarlovsmoset. Imorgon går jag med lätta steg till jobbet för att utvärdera läsåret som gått. Sedan väntar lite trevligheter på eftermiddagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu sitter jag här på jobbet för nästsista dagen innan sommarlovet. Va härligt att du får en tjänst som du vill ha till hösten och du därmed kan gå nöjd på sommarlov.

Jag gillar också de enkla, icke fyllda, pionerna mer nu. Men det kan väl inte ha med ålder att göra??? Nej, det tror jag inte. Det är nog bara så att man är flexibel i sin smak. Det lät fint!

Nä, nu måste jag göra lite nytta här även om det känns som att hjärnan redan gått på ledighet.

Ha en bra dag!
Kram
Marina

Hanna sa...

Ha en bra avslutning på veckan.
Kram
Hanna

Millan sa...

Den blommar hos mig med, den luktar gott och är söt som socker ;)
Ha det bäst!
Kram

Related Posts with Thumbnails