lördag 11 juni 2011

Lördagsbestyr

Det pågår ett skådespel utanför, på altanen, som gör att jag inte vågar gå ut den vägen. Två små sädesärleungar ligger under trädgårdsbordet och väntar på att mamma ska komma med mat. Jag tycker dock att mamman är lite orättvis, hon ger nämligen bara mat till den egna ungen. Men det kanske finns en bra anledning till det.



I den vita rabatten däremot är det inte så dramatiskt. Men fint. Klematisen "Guernsey Cream" som jag satte förra sommaren blommar med vackra, vita blommor.



Först ser den den nästan lite gul och lime-ig (finns det ett sånt ord?!) ut. Sedan blir den gräddvit, precis som namnet säger. Till sist är den helt kritvit.



Bladen och stjälkarna är inte heller så dumma.



Nu är Melodikrysset löst, och snart inskickat (jag löser det och bloggar samtidigt), och då är det dags att ge sig ut i trädgården. Jag måste ju se hur min flyttade ros verkar må. Lykkefund ska få ett bad för att bli av med lössen. Altanen måste jag nog närma mig för att titta på frilandshibiskusen trots att de små ungarna är där.


Ha en skön lördag!



3 kommentarer:

Hanna sa...

så söt liten blomma.
kram
Hanna

Susanne sa...

vackra blommor...önskar en fortsatt skön helg..kram

Marina sa...

Men var tog min långa kommentar vägen???

Så fin klematis du har!

Jaha, så du har fågelungar på altanen. Här damp det ner en fågelunge på gräsmattan idag. Från ingenstans! Den var död.

Har du flyttat växter nu? Jag fattade det så. Jag har en del växter jag vill flytta för att kunna göra om de rabatter jag inte är nöjd med. Det är ju inte den allra bästa tiden att flytta nu på sommaren egentligen men jag tror det slutar med att jag kommer att flytta dem mitt i sommaren ändå. Det är ju då man har tid för sådant.

Snart sommarlov!

Related Posts with Thumbnails