tisdag 28 juni 2011

Smultron och jordgubbar

På altanen står min stege, och den har en massa örter och små smultronplantor på stegen. Jag köpte smultronplantor på loppis förra året och det är dem som bor här för tillfället. Det är vita smultron.



Jag fick en jordgubbsplanta av mamma och pappa tidigare i sommar också. Men det har visat sig att det är en vit smultronplanta det också. Jag åt det första smultronet idag.




Jag har också lyckats smälla i mig nästan en hel liter vanliga, röda jordgubbar nu ikväll. Dem köpte mamma på gårdsbutiken som ligger någon kilometer härifrån. Supergoda. Risken för att det blir ett besök där imorgon är överhängande.





3 kommentarer:

Marina sa...

Har man inga allvarligare laster än smultron och jordgubbar ska man nog vara glad. Det är ju SÅ got och väldigt nyttigt.

Ha en bra dag, nu drar jag snart till stranden en liten stund för det blir nog för varmt här hemma idag.

Kram!

Mina Gröna Tankar sa...

Begagnade smultron, jojo...mycket kan man fynda på loppis....:-)

Jag knyter mig dubbelvikt av din kommentar på min blogg om Vresrosor!!! :-))))))))))))))

Villa Solgården sa...

Längesen!! :)
Så mysigt du har det... jag kan ta den där stegen om du tröttnar.. ;)

Kul att fynda smultronplantor på loppis!

KRAM!

Related Posts with Thumbnails