torsdag 16 juni 2011

Vattenriket

Igår eftermiddag var jag iväg tillsammans med kollegorna på en utflykt. Vi åkte "flodbåt" (ja, den kallas faktiskt så) på Helge å och upp till Araslövssjön. En del av Vattenriket här i Kristianstad.


Det var riktigt trevlig och man fick en känsla av att åka på Amazonfloden på vissa ställen. Skillnaden var väl bara att man fick spana efter betade kor i strandkanten, istället för krokodiler.


På den sista bilden syns strandängen och staden i bakgrunden.



Imorgon blir det en halv dags arbete innan jag går på sommarlov. Egentligen skulle jag inte behöva åka in till jobbet, men det finns saker kvar att fixa. Det blir mycket skönare att komma tillbaka i augusti om det inte finns ogjorda saker att ta tag i då.

2 kommentarer:

Marina sa...

Var det ni som hade picknickkorgar utanför Naturum kring lunch?
Jag har tänkt åka den där båten i sommar tillsammans med familjen. Den går väl genom Hammarsjön och då borde vi kunna se vårt hus. Spännande!

Idag flexar jag och på måndag börjar semestern på riktigt. Härligt!

Kram!

skapa och inreda sa...

Det här var ett bra tips! :)
Ser roligt ut, något för sommarens alla dagar.

Related Posts with Thumbnails