onsdag 13 juli 2011

BBC:s bästa

Nu när det ser ut att bli några regniga dagar (och när ryggen gått i baklås) får jag passa på att damma av några DVD-boxar och slänga mig i tv-soffan. Några av de bästa tv-serierna från BBC är inte så dumt tidsfördriv.

The House of Eliott är en av de bästa serierna genom tiderna, om du frågar mig. När jag var au-pair i England, för hundra år sedan, hade den börjat gå där. Då var det till och med en utställning på V&A-muséet med Huset Eliott-kläder. Den var jag självklart och tittade på.



Stolthet och Fördom är en annan favorit, liksom Wives and Daughters. Det är brittisk kvalitet det!


Innan jag intar soffläge ska jag baka bullar. Ikväll blir det förstås fotboll till 100%.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Jag älskade den serien när den gick.
kram
Hanna

Marina sa...

Va trist med ryggen. Hoppas det bättrar sig fort.

Singel köper vi utanför Önnestad, uppför backen till vänster om du har själva Önnestad på höger sida. Vet inte vad det heter men vi har köpt där förut och det var inte vansinnigt dyrt. Maken vet vad det heter så vill du ha namnet så hojta till igen.

Muffinsen är klara, jag sitter i soffan, snart är maken och sonen hemma från träningen (bara dottern saknas men hon är inte så mycket för fotboll) och matchen börjar

Kram!

Livet på Vestergård sa...

Fina filmer det där. Nästa vecka ska det bli regn här så då kan man planera in nån filmdag :)
Kram Kicki

Pilo sa...

Såg precis din kommentar. Vad roligt och jag som inte haft tillgång till internet på ett tag :) Stort tack!
Roligt att du tittar på fotbollen och kul att det händer så mycket i din trädgård. Ha en fin kväll och krya på ryggen!

Anna-Lena sa...

Jag älskar brittiska serier. Får nog ta och införskaffa den boxen. Hoppas att ryggen är lite bättre nu!

Kram Anna-Lena

Related Posts with Thumbnails