fredag 29 juli 2011

Hortensia-möte

Trots att solen inte visat sig varken igår eller idag så bjuder jag på blomning i solnedgång. Bilderna togs i tisdags kväll. Min nyplanterade syrénhortensia Grandiflora har redan börjat blomma. Det är en riktigt klassisk trädgårdsbuske, tycker jag. Ska liksom finnas i varje gammal trädgård.


Samtidigt blommar även vidjehortensian Annebelle. Den har stora blomklasar, som håller länge. Ska nog köpa mig några hortensior i rosa och blått också, och en klätterhortensia förstås. Jag tycker att de är så fina.




3 kommentarer:

Marina sa...

Hortensior är jättefina tycker jag. Fint sådär på sensommaren och långt in på hösten eftersom de håller länge och flera av hortensiorna är fina när de vissnat (min rosa trädgårdshortensia är som finast då faktiskt)

Kram!

Stina sa...

Hej!

Så kul att hitta in till dig! Hortensior och rosor - då känner jag mig hemma! Lägger din blogg i min lista - på återseende.

Kram,
Stina

Livet på Vestergård sa...

Jag har planterat syrenhortensia i sommar och nu väntar jag bara på att de ska börja blomma. En av dem har knoppar.
Här har vi haft riktig värmebölja länge nu. Hoppas att solen kommer till er med.
Ha en skön helg! Kram Kicki

Related Posts with Thumbnails