fredag 8 juli 2011

Så kom regnet...

...och jag fick anledning att gå in. Passade på att svänga ihop hallongrottor till eftermiddagsfikat. De blev dock inte alls fotovänliga, men förbaskat goda. Förresten kan man nog inte kalla dem hallongrottor när inte enda hallon har kommit i närheten av dem. De är fyllda med plommonmarmelad och jordgubbssylt istället.


En av mina första luktärter har börjat blomma. Den har en sån fin, och totalt ofotograferbar (om det nu finns ett sånt ord!), färg. Den är mycket djupare i färgen än vad det ser ut på bilden.


Men jag gillar att fota efter, eller under regn, för det är så snyggt med vattendroppar på kronblad.



Bilden på regnmätaren är tagen förra gången det regnade, för en vecka sedan. Då kom det 19mm. Nu har det kanske kommit 2mm, på sin höjd.



Nu ska jag "roa" mig med att sortera in en miljard papper i sina rätta pärmar. Det är konstigt att de aldrig hittar tillbaka själva efter jag använt dem i skolan under läsåret!

3 kommentarer:

Marina sa...

Jag gillar också att fota efter regnet. SÅ fint!

Kakor har bakats här också idag, när det regnade. Det blev lavendeldrömmar.

Kram!

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Jättevackra foton :o) Duktig du är!

Önskar dig en trevlig helg!

Kram Milla

Hanna sa...

Så fina luktärtbilder.
Kram
Hanna

Related Posts with Thumbnails