torsdag 4 augusti 2011

Vid stubbarna

Förra sommaren fick jag ett lass jord av pappa. Det landade i en stor hög precis innanför grinden. Det här är en plats som är ganska eftersatt (för att uttrycka det milt). Nu är jorden nästan slut och jag har börjat fixa där lite smått.


Två väldigt stora stubbar fanns redan på platsen och där omkring hittade jag förstås en massa sten. De fick bilda en liten improviserad rabatt. Bakom stubbarna kommer ett kungsljus varje år och då kunde det ju passa med lite färgglad krasse där framför.


Nu klättrar en del av krassen upp på stubbarna och jag tycker att det är ganska roligt att mötas av dem när jag svänger in genom grinden. På andra sidan om grinden står min rödbladiga prydnadsapel.


Det återstår fortfarande en hel del att göra i detta hörn av trädgården men det är en liten bit på väg i alla fall. Resten av jordhögen (som syns där bakom grinden) kommer snart att försvinna till ett annat projekt. Då ska jag jämna till jorden ännu mer och så gräs runt om stubbarna, nu är det bara ogräs.


Det blev en ganska lång utläggning om nästan ingenting. Så kan det bli ibland. Idag har det varit ännu en härlig sommardag. Jag har varit nere i södra Skåne, bara ett stenkast från Bornholm, och hälsat på en barndomsvän som hyrt hus där. Mycket trevligt!

1 kommentar:

Hanna sa...

Ha en fin helg.
Kram¨
Hanna

Related Posts with Thumbnails