söndag 25 september 2011

Andra perspektiv

Jaha, och vart tog den här helgen vägen, om jag får fråga?! Har minsann inte hunnit hälften av det jag tänkt mig. Men jag är inte missnöjd för det. Det blev annat som jag inte räknat med istället.


Igår åkte jag och mamma till Äppelmarknaden. Det hade jag egentligen inte tänkt. Men en gammal kollega från Stockholm skulle komma dit, och då kunde jag ju passa på att träffa henne. Årets äppeltavla var ingen direkt hit. Vi hade svårt att förstå oss på perspektiven.

Det är intressant att träffa människor som inte alls har samma trädgårdsintresse som en själv, för man kommer på att alla inte tänker i samma banor. När jag träffade min kollega igår nämnde jag att jag skulle gräva idag.
-Vad är det du gräver? undrade hon.
-Jag håller på att gräva några nya rabatter, svarade jag.
-Men du har ju redan en massa rabatter?! sa hon förundrat.
Jo, det stämmer ju, men rabatter kan man väl inte få för många av, eller? Till saken hör dessutom att det tillkommit ett antal rabatter här sedan hon sist hälsade på, förutom de jag gräver nu. Imorgon ska jag visa vad/var jag grävt idag. Och det har verkligen tagit heeela dagen. Så mycket småsten som jag stötte på när jag grävde bort grässvålen har jag inte råkat ut för någon annanstans på tomten. Men nu artar det sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Rabatter kan man verkligen inte få för många av. Det är så himla kul att anlägga en ny rabatt (förutom att gräva bort grässvålen!).

Nä, nu måste jag jobba.
Vi hörs!

Kram
Marina

Related Posts with Thumbnails