lördag 3 september 2011

Jag behöver en Saida!

Det blir ett lite eländigt inlägg idag. (Bäst att varna redan från början). Ibland drabbas man av trädgårdssorg. Det kan vara när någon växt dör, av en eller annan anledning, eller när vintern går hårt åt trädgården.


Man skulle väl kunna tro att det var den bedrövliga synen av min nya frilandshibiskus som vållade mest sorg just nu men det är faktiskt något helt annat. Mina absoluta favvo-trädgårdshandskar är nämligen puts väck. De har några år på nacken, men har inte ett hål någonstans eller en enda sprucken söm. De var inte helt billiga heller. Men nu är de bara borta. Jag trodde att jag råkat begrava dem under massorna av jord och sand som jag grävde upp för plintarna, men icke. Jag har vänt på högarna och krattat ut dem, utan att återfinna mina handskar. Bu-hu!


Jag skulle behöva en Saida som kunde komma med en ledtråd. De brukade ju vara klara som korvspad! Typ; "Dina handskar ligger under något av trä. Det verkar vara ett skåp, eller en trappa eller en kista eller en brädhög eller ett båtvrak."


När det gäller frilandshibiskusen så hoppas jag att den kommer att komma igen nästa år. Det är nog det myckna regnandet som har satt sina spår. Jag fick den på nationaldagen och i slutet av juni blommade den så fint som på bilden nedanför.


Idag har det blivit trädgårdstid. Plank, plank och åter plank har jag skruvat upp. Nu är det inte långt kvar förrän allt är uppe. Det var skönt väder men tyvärr är myggorna fortfarande ett gissel. Jag har ungefär sjutton bett på varje hand. De var ju det enda som, förutom huvudet, inte hade kläder på. Imorgon blir plankskruvandet klart. (Japp, jag sticker ut hakan med detta djärva uttalande!)
Ha det gott!

5 kommentarer:

Villa Solgården sa...

Så tråkigt med dina favorithandskar!! Jag skrev ju till Saidas dotter Sol-Britt i tidningen Land :) och frågade efter min floristring. Ringen låg i ett gammalt smyckesskrin så jag förstår varför hon inte brydde sig om att svara, haha.

Hoppas verkligen de kommer fram...

Livet på solsidan sa...

Vad tråkigt för dig! :( Men alltså, trädgårdshandskar du haft i flera år? De måste jag få namnet på! Var köper man såna?!?!

Jag vågar inte räkna hur många jag gör av med på en säsong och ändå köper jag aldrig de billiga skräphandskarna som går sönder efter typ en kvart...

Håller en tumme för att de kommer fram igen.

Tamara

Anonym sa...

Har du kollat alla fickor??

Marina sa...

Ajaj då, det där var inte bra. Handskar är ju ett kapitel för sig. De flesta håller inte alls länge så jag förstår absolut att du vill ha dina tillbaka. Saida kände jag inte men min farmor läste alltid hennes spalt i tidningen.
Hur ska vi lösa detta?

Förresten så har jag bebisar av mörk julros om du är intresserad och har vägarna förbi.

Kramar!

Mina Gröna Tankar sa...

Jisses! Har du haft handskarna så länge kanske dom ville iväg på andra äventyr. Hittar du dom måste dom i vilket fall som helst få en medalj för lång och trogen tjänst! har aldrig hört talas om så trogna handksar! Har du kollat där du ställde spaden....??

Related Posts with Thumbnails