torsdag 15 september 2011

På hemfronten intet nytt

Tittar in sent på torsdagskvällen för att önska Er ett fint slut på arbetsveckan. Det har varit en bra vecka som gått ganska fort, trots kvällsmöte idag. Vi var ute i skogen med våra ettagluttare igår. Trevligt och massor av svamp. Vissa barn blev helt "svampbitna" och tyckte att vi kunde gå ut i skogen oftare. Andra lekte mest, men ingen brydde sig om att det regnade hela tiden.


På hemmafronten har jag inte hunnit med så mycket direkt. Det får vänta till helgen. Jag satte ett gäng chilisar i våras av sorten Espelette. Här hos mig har de fått stå ute och har blivit mer eller mindre dränkta av allt regnande. De är bara små och gröna. Som tur var gav jag några plantor till mamma. I hennes uterum har de trivts ypperligt.

Sov gott!

2 kommentarer:

Marina sa...

Här hinns inte heller speciellt mycket i veckorna. Är glad om jag hinner slänga in en maskin tvätt då och då.

Här blir det kantarellpaj i kväll men svampen är köpt. Jag vare sig kan eller vet var jag ska plocka. Ok pris på Maxi denna veckan i alla fall. Eller ok och ok, gratis är så klart att föredra.

Trevlig fredagskväll!
Kram!

Fröken Grön sa...

Livet känns just nu som om det bara består av måndagar och fredagar och måndagar igen, - undrar just var dagarna däremellan tar vägen?
Någon chili blev det inte här i år, men förra året hade jag en planta som gav riklig skörd. Tycker frukterna är så vackra!
Ha en fin helg, Karin!
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails