söndag 9 oktober 2011

Allt som återstår nu...

...är att göra bokslut över årets odlingar i köksträdgården. Det finns några ganska förvuxna morötter kvar att skörda också, och dessutom behöver det rensas lite. Jo, jag ska stoppa ner några vitlökar också.



All bladpersilja ska klippas ned och frysas. På bilden ovanför är det persilja i den vänstra odlingslådan och rotpersilja i den högra. Den senare har först nu börjat bilda lite mer rejäla rötter. Så goda, vill jag lova. Det ska jag ha nästa år också. Då ska jag nog skaffa en eller annan sparrisplanta också.


Imorse var det frost på marken. Det känns trist att behöva klippa ner och ta in fuchsiorna, när de blommar så fint, men det kommer att bli nödvändigt om kylan ska bestå.


Gillar när det känns som att man hunnit lite under dagen. Bullbak, veckoinköp, städning och lite annat fix har hunnits med idag. Helt okej. Igår var pappa och mamma här och hjälpte mig med det sista vid planket och att ta in trädgårdsmöblerna. Tack!

3 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vad trist med så tidig frost.
Fina planteringslådor!
Och persilja är verkligen himmla gott. Våran vovve få ofta småklippt persilja som vitaminkick,
då slipper man kosttillskott till
djuren. Det läste jag i en tysk trädgårdsalmanacka. Ha det bra,
hälsar Petra B.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin köksträdgård du har, blir så fina odlingar med pallkragar. Har varit frost här också, så jag bar in alla ömtåliga blommor också.
Kramar
AnnaMaria

Marina sa...

Så fin header! Jag vill också ha frost. I alla fall vill jag ta frostbilder.

Det ser så frodigt ut i ditt trädgårdsland fortfarande. Mina lådor är mestadels tomma nu. Nysatta vitlöken syns ju inte och persiljan den växer bara utanför lådorna. Den självsådde sig på ca en halv kvm i år.

Kram!

PS. Ingen ansökningsblankett hittad, tyvärr.

Related Posts with Thumbnails