torsdag 20 oktober 2011

Bukett, och en massa gnäll!

I helgen när jag tog in pelargoner och fuchsior så fick jag plocka bort de blommor och knoppar som återstod. Det var ju förstås en hel del som redan frusit bort, men en liten bukett blev det i alla fall.


Blommorna höll sig visserligen inte så länge men det var trevligt så länge det varade.


Helgen närmar sig igen. Inte dumt alls, om du frågar mig. Obs! Sluta att läsa nu, om du inte vill höra en massa gnäll!

Nästa vecka kommer att bli en riktig mastodontvecka för mig, med en massa samtal. Tanken var att en tredjedel skulle vara klart efter den här veckan. Så blev det inte! Det har ändrats tider så att det stått härliga till. För nog är det är viktigare att ändra sitt schema på jobbet, gå hem och sova eller att göra vad som helst, utom att gå på sitt barns utvecklingssamtal? Men för all del, jag skjuter sååå gärna upp samtalen till efter höstlovet. För mitt yrke är ju ett kall och då tillbringar jag gärna all min tid på skolan. Nej då, jag är inte bitter...

4 kommentarer:

Fröken Grön sa...

För din skull behåller vi november, Karin! =)

Usch ja, samtalsperioder brukar ha en tendens till att sega sig fram. Nog undrar man hur vuxna människor prioriterar ibland, - inte är det sina barn alltid...

Passa på att njuta extra mycket av helgen!
Må så gott!
/Anna-Karin

Anonym sa...

Man får "gnälla" och jag dömer dig inte. Allt för få sätter sina barn/ungdomar som prio ett.

Hoppas du får en bra helg och kan njuta av den.

Kram
Marina (som ska på utv.samtal med sonen idag)

Mina Gröna Tankar sa...

Heja på! Hämta nu mycket kraft i helgen så ska du se att det säger bara swish så har du fått ihop alla samtalen!

Att pillra med de växter som ska in för vinterförvaring är rena meditationen enligt mig. DET ger kraft!

Livet på solsidan sa...

Att "gnälla av sig" är välbehövligt ibland. Och visst mår du redan lite bättre nu när du gjort det? :)

Du ska se att det fixar sig. Håller tummarna för att veckan kommer att gå av bara farten. Och snart är det helg igen...


Tamara

Related Posts with Thumbnails