måndag 10 oktober 2011

Ett enkelt val

Gick relativt tidigt ifrån jobbet idag. När jag kom hem stod valet mellan att plantera häckplantor i spöregn eller att stanna inne, sätta på mysbyxorna, tända en brasa, dricka te och börja fila på matriserna till de kommande utvecklingssamtalen. Det var inget jättesvårt val. (Brasan värmer än och mysbyxorna är fortfarande på.)


Jag kom på att jag någon gång i våras lovade att visa min tygtavla som jag gjorde av reatyg. Därför får ni se den nu, när det är dags att byta ut den mot en höstigare variant. Nåja, bättre sent än aldrig.


På soffbordet ligger en söt duk från Nyblom&Kollén. Den fick jag på min namnsdag i augusti. Luktärtorna kommer från mammas och pappas trädgård. De matchar varandra perfekt.


Snart är det dags för en av veckans högtidsstunder; Lykke på SVT. En så himla skön serie.

3 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Kul att hitta fler Lykkeälskare! Det är Tv höjdpunkten i veckan. Såååååå himla bra.

Hälsar Åsa

Marina sa...

Förstår att du valde inomhussysslor idag. Det regnade ganska rejält tidigare även här.
Brasan tändes här också och jag har bakat äppelkaka och äppelscones. Högst ovanligt att jag får så mycket gjort en vardagskväll.

Fin tavla!

Kram!

Jenny sa...

Hej Karin!
Åh,jag är oxå alldeles tokig i serien Lykke! Helt underbar, gillar musiken med,ledmotivet brukar jag gå o gnola på titt som tätt:)

Vilken fin tygtavla!

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails