måndag 3 oktober 2011

Ett lila måste

Söta nävan Rozanne känns som ett måste i en rabatt som ska gå i lila och silver. Jag har satt en i varje rabatt vid fruktträdgården.


Igår, när solen var på väg ner och jag precis hade vattnat, passade jag på att fota henne. Söt med vattendroppar i motljus.


Idag har jag fixat blomlådorna som planerat. Dessutom hann jag röja undan lite på altanen. För även om det känns som sommar i luften så är hösten här, och det är dags att plocka ihop i trädgården. Lite tulpanlökar ska jag peta ner i jorden snart också. Jag var och hämtade mitt "lökpaket" på Posten idag.


2 kommentarer:

Marina sa...

Wow, vilken bild på nävan med dropparna. Underbar!

Snygga kanter i förra inlägget. Skulle gärna ha sådana men det hade blivit många många meter här så jag får nog fortsätta med sten.

Kram!

Fröken Grön sa...

Du, den där lilla skönheten ska få flytta hem till mig också nästa år. Underbart fin bild!

Så bra det blev med stålkanten i rabatten längs planket. Hur funkar det att klippa gräset när den är där, - är det svårt att komma åt? Prydligt ser det iallafall ut.

Må så gott!
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails