lördag 22 oktober 2011

Frostig helghälsning

Farbror Frost har inte setts till sedan förra helgen. Just nu är det ett strålande höstväder, i alla fall om man tittar på det inne från goa stugvärmen. Det glöder i blodboken och himlen är ljust, ljust blå. Men jag håller mig inomhus. Inte bara för att slippa undan blåsten, utan även för att jag ska hålla till vid datorn och skriva, skriva, skriva. Dessutom ska jag försöka kurera min förkylning (eller vad det nu är).


Bilderna visar näva och timjan i runda rabatten, från förra helgen. Då hade de ett fint lager frost på sig.


Till sist ett tack till er förstående och förståndiga bloggare som kommenterade mitt förra inlägg. Visst häpnar man över att det finns så många som inte sätter sina barn i första rummet?! Men det skulle aldrig en klok och vettig invånare här i blogglandia komma på tanken att göra. Så det så.

Ha en fortsatt fin helg!

3 kommentarer:

Marina sa...

Frost är så vackert! Jag var ute en liten sväng och tittade till maken som gjorde det sista (för i år) vid pergolan. Han skötte sig bra!
Plockade lite vissna blad i Lugnet och bestämde mig för att gräva lite i morgon sen gick jag in och satte mig vid symaskinen en stund (kuddöverdrag).

Hoppas du kan pausa från skrivandet i kväll i alla fall.

Kram!

Ljuva lantliv sa...

Älskar hösten och första morgonfrosten! Så vackert!
Ha en fin ny vecka!
Kram Anna

Marina sa...

Alltså, vi måste verkligen träffas någon dag tycker jag. Jag vill se ditt bygge och du vill, tror jag, se vår pergola.

Vi får ta tag i att bestämma så det blir av. Tycker jag i alla fall.

Kram!

Related Posts with Thumbnails