tisdag 22 november 2011

Förväntan

Är man lite knäpp om man börjar ladda för helgen redan nu på tisdagen?!


Men till helgen blir det julmarknad på lördag och sedan är det ju första advent på söndag. Fritt fram att frossa i julmusik, glögg, julfilmer, baka godis och annat smaskigt, och hänge sig åt allt möjligt juligt. I år blir ju dessutom startsträckan fram till själva julen extra lång. Kanske jag kan lyckas vara ute i lite god tid till och med. Nåja, det är kanske att hoppas på för mycket. Men jag har faktiskt köpt två julklappar redan, och det är rekordtidigt för mig.

De underbara liljorna fick jag förra torsdagen när jag hade två jobbarkompisar här på fika. De har precis börjat slå ut på allvar och doftar ljuvligt.

4 kommentarer:

Millan sa...

I så fall är vi två som är knäppa.
Här är adventsfint och jag myser för fullt.
Ha det gott!
kram

Livet på solsidan sa...

Tjusiga liljor. Kan tro att de doftar ljuvligt!

Du är ute tidigt med julklappsköpen, men det är väl bra? Då kan du ju sitta hemma och käka knäck när alla andra springer runt som skållade råttor den 23:e...

Har sagt det innan och säger det igen. Du är så pysslig och gör så många ursnygga saker. Avis!


Hälsar Tamara

Marina sa...

Fick liljor i helgen och de doftar så gott så.
Helgen kan man börja fira in när man vill tycker jag. Man ska fira vardagen mer än man gör i alla fall.
Advent har inte kommit hit riktigt ännu men jag började ju baka i går och skumtomtar är smakade. Känner att känslan är på gång och det är bra med lång advent tycker jag.

Några julklappar är köpta. Beställde bla film till brorsdottern på nätet. Smidigt!

Kram!

Fröken Grön sa...

Jag har haft lite svårt att fatta att det redan är första advent till helgen, men nu börjar jag ladda upp för pyssel och pynt här hemma.
Ses vi på söndag, kanske? Det vore himla trevligt!
Må så gott så länge.
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails