måndag 28 november 2011

Inte alls vad jag tänkt mig!

Ja, ibland blir det inte alls som man tänkt sig. Jag hade ju föreställt mig en lugn och trivsam helg då jag skulle hinna massor. Så blev det inte riktigt. I lördags var jag på julmarknad vid Bosjökloster utanför Höör. Där var det väl nästan som jag tänkt, förutom att det kändes som att det minskat sedan jag var där senast.


När jag kom hem var det dags att ställa fram adventsljusstakar och dylikt. Då visade det sig att de nedrans mössen varit framme och gnagt sönder min fina gräsbock. Bu-hu! Nu måste jag verkligen komma mig för att skaffa bättre lådor till julpyntet.

Söndag förmiddag hade jag tänkt dammsuga och så ut för att plocka granris. Men tji fick jag. Strömmen gick vid nio och kom inte tillbaka förrän vid halv tolv. Dessutom blåste det ju (som bekant) så jag vågade mig inte ut i skogen.


På eftermiddagen kom jag i alla fall iväg till Marina för en supermysig glöggstund i hennes fina växthus. Dit kom också två andra gulliga bloggtjejer, nämligen Anna-Karin och Tamara. Det var så roligt att få se Marinas fantastiska trädgård också. För vi tog oss självklart ett varv trots att vädret var som det var. Stort tack Marina!


När jag sedan kom hem hade jag ju självklart hoppats på en lugn kväll då jag kanske skulle hinna baka lite. Men icke! Fem minuter efter att jag klivit innanför dörren och precis hade öppnat kylskåpet för att laga lite middag så... Popp, gick strömmen igen. Den här gången kom den inte tillbaka förrän vid halv tio i förmiddags. Så kan det visst gå när man tänker ut hur en helg ska bli. Inte alls som man räknat med!

Jag vill i alla fall passa på att...
...önska Er en fin första adventsvecka!

3 kommentarer:

Millan sa...

Sådana dagar gillas inte alls, tur det ändå var nåt positivt men det var synd att jag inte kunde vara med er där, hade varit kul att ses igen.
Ha det gott!
Kram

Marina sa...

Här gick strömmen vid 20-tiden och kom tillbaka 4 timmar senare. Vi hann äta i alla fall.

Nu blir det snart lite glögg.

Kram och tack för att du ville komma i går!

Fröken Grön sa...

Tack för senast själv!
Känns som om vi körde hem precis i rättan tid, för oj oj oj vad det började storma sen framåt kvällen! Du verkar ha haft mer trassel än vad vi hade här i nordöstra Skåne vi hade också elavbrott, men fick tillbaka strömmen efter en halvtimme. Hoppas allt fungerar som det ska för dig nu.
Ha en fin vecka! Hoppas vi kan få till en träff snart igen!
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails