fredag 23 december 2011

Juleklappar lackas in...

De sista inläggningarna är gjorda, och står redo för att få åka hem till mina föräldrar. Det är kryddsill med äpple (ett jättegott recept från en gammal Lantliv) och inlagda klementiner från boken En god jul. Jag brukar göra dem vartannat år, och varva med saffranspäron det andra året. Smaskiga är de tillsammans med lite vispgrädde. De har smak av vanilj, stjärnanis, ingefära, kardemumma och kanel. 


De sista julklapparna har jag lackat nu på förmiddagen. Jag håller med Madicken som säger; "lack borde visst få finnas, annars luktar det inte jul". Rött och grönt lack som trycks till med en GOD JUL-stämpel använder jag. 


Hoppas att ni ligger bra till i julförberedelserna. Själv känner jag mig på banan och ska nu ta mig ut i det gråa, gråa vädret och plocka lite mossa. Vädret är lika grå-grynigt som kvaliteten på mina bilder i det här inlägget. 


HA EN RIKTIGT FIN UPPESITTARKVÄLL!

5 kommentarer:

Livet på solsidan sa...

Vill bara önska dig en härlig julhelg med mycket mys! Hörs snart igen :)

Du, din julgran går inte av för hackor. Är den verkligen "på riktigt"? Det ser ut som en en sån man ser i sagor - perfekt i form och storlek.


Hälsar Tamara

Anna Vattenkanna sa...

Det ser smaskigt ut i burkarna. Önskar dig en riktigt God jul, Anna Vattenkanna

Marina sa...

Ser gott ut alltihopa. Här är vi i fas vad gäller förberedelser tycker jag. Allt som det stod 23/12 på är avbockat.

Ha en mysig kväll!

Hem och Harmoni Marie sa...

Önskar dig en underbar jul!
Kram Marie

Livet på Vestergård sa...

Önskar dig en riktigt God Jul!
Kram Kicki

Related Posts with Thumbnails