onsdag 21 december 2011

Jullov i rött och guld

Så har jullovet börjat. Det var bara en halv arbetsdag med fika och film i klassrummet, och sedan stämningsfull avslutning i kyrkan. Känns alltid lite konstigt att gå på lov direkt efter att barnen gått hem. Till sommaren jobbar vi ju alltid flera dagar efter avslutningen. 


Här hemma står granen så grön och grann i stugan, och har så gjort sedan i söndags. Den är ganska sparsmakat dekorerad, i framför allt rött och guld. Jag är inte så mycket för det där med glitter. Däremot har den två ljusslingor. Jag gillar att det lyser upp lite i vardagsrummet och dessutom kan jag se den från min datorplats där jag sitter nu. 


Imorgon blir det mera pyssel inför julafton. Exakt vad kan jag inte avslöja här, men jag visar säkert något imorgon här på bloggen. 


 Ha en fortsatt fin kväll!

4 kommentarer:

Millan sa...

Så fin gran.
Jag håller med ang glitter och blingbling, men det fick lite av den varan ändå iår.
Ha det gott!
Kram

Fröken Fräken sa...

Ja, det är alltså inte samma sak att gå på julledighet utan någon riktig avslutning! Och att vara sjuk är inte juligt på något sätt heller...
Vad härlig din gran ser ut! Jag tycker min börjar se misstänksamt gul ut redan och det ska bli ett nöje att ställa ut den på balkongen senast på annandagen...

Tina sa...

Å, vilken fin gran!
Håller med om att blingblinget lyfter upp det hela.

GOD JUL önskar jag dig, julekram

Marina sa...

Så fin gran! Här har vi lite änglahår i granen men inget glitter. Kulor och rött och silver finns också.
Nu har jag precis tittat på Ernsts jul på play och blev sugen på att göra något fint bordsarrangemang. Men jag har ju inga blommor! Hm...

Ha sköna lovdagar!
Kram

Related Posts with Thumbnails