torsdag 22 december 2011

Tidsoptimist, javisst!

Tidsoptimist som jag är, så har jag inte alls hunnit så långt som jag tänkt med att pyssla ihop den sista julklappen. Men det kommer att ordna sig ändå. 


Igår kväll gjorde jag det sedvanliga knäckebrödet. Jag brukar göra det som runda kakor, men i år skojade jag till det lite (jättekul, verkligen!) och skar rektanglar. Tänker att det kanske blir lite lättare när man ska äta. Då slipper man ju dela på en rund kaka. (De blir alltid lite för stora, nämligen.)


Nu ska jag lägga in lite kryddsill och sedan blir det julklappsinslagning för hela slanten resten av kvällen. Med lite julmusik i bakgrunden och lackstången redo brukar det vara ganska mysigt, även om också det brukar ta betydligt längre tid än vad jag tror. Tidsoptimist, som sagt. 


 Ha en fin da´n före, da´n före doppareda´n-kväll!

4 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Oj, det där ser riktigt mumsigt ut! Vad duktig du är som fixar så mycket på egen hand, - här hemma är det nästan bara Jansson och köttbullarna som är hemmagjorda...

Passar på att önska dig en riktigt god jul, Karin.
Stor julkram!
/Anna-Karin

Marina sa...

Tack för julkortet! Det är roligt att få men det blir förre och förre. Vi skickar själva inte så många heller numera. Mest till släkten.

Jag har bakat knäckebröd idag och ska komma ihåg din smarta tanke till nästa gång - rektangulära, inte runda. Måste ju vara så mycket enklare att både förpacka och äta.

Önskar dig en mysig kväll!
Kram

Sjöboden sa...

Åh har aldrig gjort eget knäcke, ser väldigt gott ut!

Kram och en riktigt God Jul

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vilket vackert knäckebröd. Kanske borde leta upp mitt gamla recept på dillknäcke, jag minns det som riktigt gott!
Önskar en riktigt God Jul!
Eva

Related Posts with Thumbnails