onsdag 28 december 2011

Tillbaka till verkligheten

Så var glada julen slut, men det är helt okej. Jag har massor av ledighet kvar. Nu är jag hemma igen och har möjlighet att åter komma i kontakt med omvärlden. Datortillgången har varit aningen medioker de senaste dagarna. 
Några fina hyacinter blommar fortfarande hemma och den ena amaryllisen. Men jag väntar på en del andra julblommor som inte kommit igång ännu. 


Igår var jag iväg och tittade efter en ny soffa. Jag hittade en i Hässleholms möbelaffär. Det är en sådan som på bilden, men i en annan färg. Det är visserligen snyggt med vita soffor, men jag äter och fikar alldeles för ofta framför tv:n för att det ska vara praktiskt. Det blev därför en annan nyans som jag tycker passar ihop med de flesta andra färger. Det ska bli skönt att få en soffa som är lite lättare att lägga kuddar och plädar i, utan att fundera så mycket på om färgerna fungerar tillsammans. Men det dröjer innan jag kan visa soffan här på bloggen. Ungefär tio veckor, närmare bestämt. Tålamod...

Bild lånad från Bromölla möbelaffär.

Jag återkommer nog imorgon med julklappsbilder. Ha en fin kväll!

5 kommentarer:

Hanna sa...

Det var en riktigt snygg soffa tycker jag.
Kram
Hanna

Marina sa...

Här har julen varit bra och vi börjar ta tag i vardagen igen. Inte dags att jobba på ett tag ännu så vi ser till att få annat gjort.

Ser ut som en skön soffa men en annan färg än vit låter som ett bra val. Vi har mörk mörk grå, mer gråsvart, och den är praktisk.

Kram!

Fröken Grön sa...

Superfin soffa, Karin! Skönt att höra att det inte bara är vi som sitter i soffan och äter... Jag har också alltid undrat hur folk med vita soffor klarar av att hålla dem vita.

Passar på att önska dig ett riktigt gott nytt år! Hoppas vi får tillfälle att ses under det nya året också.

Kram!
/Anna-Karin

Villa Solgården sa...

Vilket sammanträffande, vi har också tittat på ny soffa... och nästan bestämt oss för en i stort sätt likadan :) den vi hittat finns på materialmännen, heter oxford moon och har 2 dynor "hela vägen". En ljusgrå funderar vi på. De är ju så jättefina de där sofforna! Just nu var det ett erbjudande på denna, 8000 kr... men vi har ingenstans att ställa den nu... först måste vi renovera hela vardagsrummet... vilket vi ju håller på med just nu...

Hoppas du har mysiga lediga dagar!

Sanna

Nyanser av vitt sa...

Soffan är jättesnygg. Vi äter också ofta framför TV:n så jag fick inte heller någon vit soffa :O)
Kram Agneta

Related Posts with Thumbnails