lördag 28 januari 2012

Färgklick

Så blev det helg igen. Veckan har gått jättefort, men det brukar å andra sidan helgen också göra. Ute är det ganska snöigt för tillfället och hyfsat kallt dessutom. Man får passa på att mysa och fixa inne. Jag köpte några primulas (vad heter det i plural?) för att pigga upp lite inne. 


De vita och gula lyser upp som små solar. Dessutom blev det en blå och gul variant. Tyvärr brukar de inte hålla så länge, tycker jag, men jag brukar plantera ut dem sedan och då kan de blomma desto längre. Jag hade en rosa i färgstarka rabatten som fortfarande hade blommor när snön och kylan kom. 


Jag bläddrar mycket i min stora rosbok för tillfället. Jag har tänkt köpa en buskros i sommar och då vill jag hitta en som blir stor. Riktigt stor. Någon som har förslag? Färg har jag inte funderat på ännu, kan tänka mig det mesta. 




Ha en fortsatt skön helg!

4 kommentarer:

Marina sa...

Primulor är fint men visst är det lite synd att de är så kortlivade. En färgklick jag unnar mig lite då och då i alla fall. Just nu har jag bara en och den har sett sina bästa dagar kan jag lova.

Hoppas du har/får en bra helg!

Kram

Fröken Grön sa...

Härligt med lite vår på fönsterbrädan! Jag vågar nog påstå (precis som Marina) att det heter primulor i plural.
Håller med dig om att de är svåra att hålla vid liv inomhus, - jag betraktar dem nästan som snittblommor. Har faktiskt aldrig provat att plantera ut dem i rabatten, men det ska jag helt klart lägga på minnet!
Ha en fortsatt fin helg!
/Anna-Karin

Millan sa...

Min har hållit en vecka men ser ganska trist ut redan men jag håller med om färgklicken, den behövs nu.
Ha det bra
Kram

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Riktigt härligt med våriga blomster. Det behövs verkligen den här tiden på året. Kul att också har en silverrabatt på gång. Då kan vi garanterat utbyta växttips. Om du är nyfiken så har jag ett mastodontinlägg idag med hela min växtlista till min silverrabatt.
Kram, kram

Related Posts with Thumbnails