söndag 15 januari 2012

Jag ska måla hela världen...

Arbetet med bokhyllan i övre hallen fortskrider. Jag målar och målar och målar. På bilden syns en del av det jag målat färdigt. Men det är bara en tredjedel av alla hyllplan. 


Det är i alla fall skönt att måla i dagsljus för en gångs skull. På vardagarna hinner jag ju inte hem förrän det blivit nästan helt mörkt ute. Jag ska grundmåla några fler hyllplan nu innan det är dags att laga middag. 


Idag har jag dock inte bara målat. Denna lilla "mus" har också fått jobba lite. Framkanterna har slipats jämna och släta. Slipmusen är verkligen till stor hjälp, även om det känns som att slipdammet sprider sig ännu mer när man använder den. Men allt som kan göra arbetet enklare och snabbare är bra, tycker jag. 


Hoppas att ni har haft en fin helg och att ni, precis som jag, faktiskt sett lite av solen. 

Kvällskram på Er!

4 kommentarer:

Midnatsrop sa...

Du jobbar och gnor. Men det är samtidigt roligt, och se hur det växer fram. Och vilket stort värde man sätter på det, man har gjort själv sedan. Lycka till, med ditt måleri. Ha en fin ny vecka. Kram från Småland !

Livet på solsidan sa...

Du får härda ut, för tänk så snyggt det kommer att bli med handmålade hyllplan istället för färdigmålade inte-ens-i-trä-hyllor! Det kommer bli assnyggt ;)

Hälsar Tamara

Marina sa...

Du är så händig och så flitig!
Slipdamm är inte kul men resultatet blir säkert bra.

Ha en bra ny vecka!
Kram

Jenny sa...

Hos dig lyser flitens lampa ser jag:)

Grattis till vinnaren och tack för utlottningen Karin!

Ha en fin vecka du också!


Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails