fredag 6 januari 2012

Såhär ligger det till

Häromdagen skrev jag att ett efterlängtat projekt hade fått ny fart. Det handlar om det här rummet och framför allt om den här väggen. Det är den övre hallen. Ni ser trappräcket till vänster. Sovrummet finns till höger.  


Den minnesgoda läsaren kommer kanske ihåg att jag började renovera här uppe för ett bra tag sedan. De horribla tapeterna byttes ut och det blev nytt tak. Men sedan har det liksom stannat av och jag har inte velat möblera de delar som är mer färdiga förrän allt är klart. 


Nu har alltså bygget av bokhyllan, som ska vara på denna långvägg, kommit igång. Det ska bli fantastiskt att få stoppa in böcker och pärmar när allt är klart. Jag är nämligen en sådan person som vill ha mina böcker framme, synliga. Nu har de legat nedpackade i kartonger alltför länge. Eller ja, nedpackade och nedpackade, ju längre tiden går desto fler ligger ovanpå kartongerna och i en total oordning. 
Det ska dessutom bli bra att använda det här rummet lite mer. Det är trots allt husets ljusaste rum. Idag (när solen faktiskt visar sig) flödar ljuset in här när det har försvunnit från de övriga rummen i huset. Bilderna är dock inte tagna idag utan en riktigt grå dag tidigare i veckan. 


Ja, nu vet ni vad jag sysslar med för närvarande. När jag inte tittar på skidor, skidskytte eller ishockey. Ni var väl uppe i natt och såg den otroliga guldmatchen? Det var i alla fall jag. 

Kram på Er!

7 kommentarer:

Marina sa...

Jaha, då vet jag vad det är du roar dig med. Kan nog bli bra det där. Jag hade gärna haft böcker framme men allt handlar om prioritering i livet och som det är nu så har jag några böcker i sovrummet men resterande finns i bokhyllor på vinden.

Hockeyn såg jag inte men skidor och skidskytte ser jag så mycket jag bara kan.

Kram!

Midnatsrop sa...

Spännande Karin. Hoppas man får se resultatet, av renoveringen sedan? Här hemma, behövs övervåningen också renoveras om. Vi har dom där, hemska mörkgröna vävtapeterna, ifrån 70-talet kvar ännu.SUCK !!!Men jag kan ju anlita dig, när du är färdig...Hahaha !!! Ha en trevlig helg, med eller utan skidor. Kram !

Louise sa...

Gott nytt år lite i efterhand! Renovering ja, det får ta sin tid! Det blir säkert fint och vi får förhoppningsvis se det!

kram louise

Hanna sa...

Spännande.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Hanna

Trädgården på Höjden... sa...

Våra böcker låg länge nedpackade efter vår flytt hit till Höjden och det kändes faktiskt lite tomt utan dem men vi hade inte hittat någon bra bokhyllelösning. Hyllorna kom dock upp förra julen och det förut ganska kala, omysiga rummet blev husets mest hemtrevliga tack vare bokhylleväggen.

Lycka till med bygget. Det kommer att bli en höjdare när det är klart.

Hälsar Åsa

Millan sa...

Tror det blir super med bokhyllorna.
Ha det gott!
Kram

Livet på solsidan sa...

Ser hyllan framför mig. Supersnygg! :) Där kommer du att rymma många böcker!

Det där med oordning känner jag väl till. Böcker (och allt annat löst) läggs ovanpå kartongerna när man är för lat/bekväm att öppna lådan/kartongen.

Såg Hellners klättring idag. De är som maskiner de där skidåkarna. Grymt imponerande!

Hälsar Tamara

Related Posts with Thumbnails