måndag 9 januari 2012

Tiden rusar fram

Vilken sportdag det blev! Det blev inte mycket tid över till att måla bokhyllor. Men Hellners klättring uppför slalombacken är ju redan klassisk. I nivå med Kallas för några år sedan. Hon vann visserligen, men han tvålade till Northug. Nästan jämförbart. 


Tiden rusar fram, och nu är mitt jullov snart slut. På tisdag börjar jag jobba igen. Skönt att inte ha en hel vecka innan det blir helg igen. Passar mig utmärkt med en liten mjukstart. 


I mellandagarna köpte jag den här klockan. Jag har spanat ett tag efter en klocka att ha runt halsen. Nu var det 30% rabatt, så då slog jag till. 



Imorgon (läs idag) blir det en tur in till stan. Jag behöver mer färg bland annat. Sedan blir det målning för glatta livet. Gäller att utnyttja den sista lediga dagen maximalt. Jag ska väl försöka gå och lägga mig hyggligt också, så att jag orkar upp på tisdag. Måste försöka vrida tillbaka dygnet, så nu är det tack och go´ natt! (Det hann visst bli måndag innan inlägget publicerades!) 

3 kommentarer:

Marina sa...

En arbetad dag och jag är sugen på lov igen. Ha!

Hellners lopp var ett vinstlopp tycker jag. Huvudsaken att man slår Northug liksom!

Vacker klocka och särskilt kul när man kan hitta en till bra pris.

Kram o lycka till med jobbstarten!

Fröken Fräken sa...

Ja här har det jobbats en dag nu, och jag tycker verkligen att det borde vara på sin plats med lite semester. Det är inte en lek att försök vända tillbaka på dygnet eller försöka vänja sig vid att inte få se spännande skidåkning på dagtid.

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilken fin klocka du köpt, bra att få den till rabatterat pris dessutom:)

Hoppas din första dag på jobbet efter långledigheten går bra!

Nu ska jag anmäla mig till din utlottning!

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails