lördag 21 januari 2012

Vintervitt

I takt med att min bokhylla blir allt vitare, blir det också vitare där ute. Just nu ser det ut såhär om man tittar ut genom fönstret i övre hallen. Det är den här vyn jag kommer att ha från min datorplats när det är klart där uppe. 


Rakt fram, söderut, är det ett fält som bonden brukar slå om somrarna. Det ligger "ensilage-ägg " lite här och där, men de syns inte nu när det blir vitt på marken. Till höger finns min stora avenbokhäck, där småfåglarna trivs just nu, och deutzian som brukar blomma fint på försommaren. 


Nu ska jag måla vidare. Vi hörs och ses. 

Kram!

4 kommentarer:

Marina sa...

Här snöar det också men inte jättemycket ligger ännu. Det är runt nollan så vi får se hur det blir.

Låter som att du får en jättebra datorplats där med den utsikten.

Kram!

Hanna sa...

Hej!
Här har det också snöat idag och vi har fått ganska mycket snö-.
Kram
Hanna

Jenny sa...

Hej Karin!
Här i Göteborgstrakten har det oxå kommit snö idag!

Vilken fin utsikt du har från din datorplats.

"Koägg" kallar min syster de där ensilage-äggen, hihi:)

Ha en skön söndag!

Kraam Jenny

Livet på solsidan sa...

Vill vi ha snö nu
Nu får jag se din bokhäck på bild. Den ser fin - och hög - ut! :)

Ensilage-ägg var ett nytt ord för mig. Var tvungen att Googla för jag förstod inte vad du menade, men nu har jag stenkoll.

Ha en härlig vecka!
Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails