fredag 24 februari 2012

Ny bok till samlingen

Jag hade tänkt att ni skulle få se bokhyllan, i all sin prakt (!?), idag men så blev det icke. Innan jag kommit mig för att masa fram kameran hade solen försvunnit och då tyckte jag inte att det var någon idé. Ni får bara se en liten bit. 


Istället for jag iväg och handlade. I butikens minimala bokrea-hylla hittade jag den här boken om perenna rabatter. Skriven av Eva Robild, med den grönskande bloggen Med fingrarna i (j)orden, och det var ju inte fy skam. Några kapitel verkar extra intressanta, nämligen de om skuggrabatten, mormorsrabatten och den enfärgade rabatten. De ska jag lusläsa. 


Boken har hamnat tillsammans med lite andra trädgårdsböcker i bokhyllan. Där pryder den sin plats. 



Vad säger ni förresten om prinsessnamnet Estelle? Min förhoppning om Lovisa kom ju på skam, men det gjorde å andra sidan alla andras gissningar också. Jag tycker det är ganska coolt att de valde ett namn som inte en kotte hade tippat på. De måste verkligen ha valt utifrån sina hjärtan och struntat helt i vad alla förväntade sig.  Bravo! 

2 kommentarer:

Marina sa...

Jag gillar Estelle. Om det sen är så att de tär en hyllning till Folke Bernadotte eller ej spelar mig ingen roll men är det så är han absolut värd att hylla för sin insats med vita bussarna.
Känns på något sätt tryggt att de redan från början markerar att de går sin egen väg och inte strikt följer alla förväntningar. Det känns som att det är stor chans att flickan får en bra uppväxt med väl medvetna föräldrar tänker jag. Medvetna om att hon behöver få bli en egen person, inte bara en prinsessa. Silvia och Ewa är fina markeringar men Mary förstår jag inte riktigt. Kanske bara för att de gillar namnet. Visserligen kungligt på håll men...Estelle är fint i alla fall och kan absolut passa en prinsessa.

Ser lovande ut med din bokhylla. Hade jag plats så...
Den boken har jag och den är absolut värd att läsa i flera gånger.

Vi kan väl försöka ses en eftermiddag/kväll när tjälen släppt och det går bra att gräva igen? Jag har julrosbebisar till dig (om du fortfarande vill ha?) och om jag inte minns fel så har du bergenia över.

Kram o trevlig helg! (Inga längdskidor? Hur ska vi då klara oss?)

Fröken Grön sa...

Du, jag anar nog att din bokhylla är helt makalöst fin! Bra jobbat, Karin!

Jag hoppade nog till när jag hörde namnet Estelle, och till en början så tyckte jag nog inte att det passade så bra. Men sen tänkte jag också att det var himla skönt att V och D vågade välja helt utan att tänka på förväntningar och "hovprotokollet". Vi andra vänjer oss nog.

Hoppas du får en fin start på jobbveckan.
Må så gott!
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails