söndag 12 februari 2012

På en högre nivå

Det blev en helt annan typ av dag idag, om man jämför med gårdagen. Idag kom jag upp tidigt, hade energi och satte igång direkt med att klä in det sista av bokhyllan, mot taket. Det blev till att stå på stege i trappan och balansera. Man kommer en bra bit upp och i början känns det lite svajigt. Men man vänjer sig snabbt och det var faktiskt ganska lätt att komma åt det som skulle skruvas. 


Nu ska det spacklas och slipas ett antal gånger. Sedan ska tapeten och lister komma på plats. Efter det verkar det faktiskt som att slutet av bygget börjar närma sig och det blir dags för det roligaste av allt; att sätta in alla böcker. 


Det finns lite annat pyssel att fixa med i rummet också men det börjar verkligen närma sig färdigstadiet. Om en vecka har jag dessutom sportlov och då kan ju en hel del bli ordnat. Det är så mycket lättare att arbeta i dagsljus. 


Det har dragit förbi ett snöområde här idag men på eftermiddagen visade sig faktiskt solen en stund. Det märks att vi går mot ljusare tider, för det går att komma hem från jobbet innan det är mörkt nu. Det är så skönt. En ny arbetsvecka drar igång och jag ska sätta mig framför tv:n och rätta lite böcker nu. Och snart är det, som sagt var, lov...

2 kommentarer:

Livet på solsidan sa...

Det var nog tur att du inte gjorde ett enda knop igår så du var alert i kropp och knopp idag! Det där ser läskigt högt ut.
Hoppas du hade någon i närheten utifall du skulle svaja till??? Hm, jag låter som en gnällig kärring, men jag jobbar ju i byggbranschen och man har liksom blivit itutad det där med säkerhet... Och du hade väl ingen hjälm på dig va?! ;)

Nu är det inte mycket kvar innan den är färdig. Superfint blir det!

Kram Tamara

Marina sa...

Energibesparing i går och full fart i dag! Hoppas du höjde din livförsäkring innan du började klättra för det ser lite farligt ut.

Kram!

Related Posts with Thumbnails