måndag 13 februari 2012

Snabba ryck

Gillar verkligen att Impecta är snabba som få med att skicka fröer när jag väl klickat klart på deras hemsida. Några dagar bara. Jag var inte så tidigt ute med beställningen men de flesta fröer ska ju ändå inte i jorden ännu. 


Förra året blev det alldeles för många sorters tomater, men i år blev det inga alls. Ingen idé känns det som, eftersom de regnat eller frusit bort de senaste åren. Någon gång, när jag har ett växthus eller vinkast, då ska jag ge dem en ny chans. Några andra favoriter i repris blev det förstås, som luktärter (förstås), flitig lisa (så tacksam) och rosenskära (förra årets favvo). Jag har också satsat på lite perenner. Ska bli intressant att se om de går att driva upp på egen hand. 


Det låter ju hur spännande som helst med namn som Pärlemorfjärva, Blå gräsfibbla och Polarblågull. Fibbla och fjärva låter som rena rama hitte-på-namnen. Det är ju knäppt att tilltalas av namnen på växterna men det finns så många härliga sortnamn. Några exempel från i år är: Bilbo, Summertime Blues, Sweet Dreams, Picotee Swirl och Pink Petticoats. Hoppas att silvernattljuset lever upp till sitt namn, och att de kommer se ut som rosa underkjolar i rabatten!  


Nu ska här slipas! Go´ kväll...

3 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Det låter så härligt när du berättar om alla spännande sorter som man kan beställa hem. Tänk om jag skulle...

Ha en fortsatt fin vecka!
/Anna-Karin

Marina sa...

Låter spännande med det du ska så. Härligt bara att ha fröerna hemma även om du inte sått ännu. Det är liksom en härlig känsla med fröpåsar.

Kram

Jenny sa...

Hej Karin!
Längtar till våren när jag ser dina fröpåsar!
Rosenskära o luktärt gillar jag oxå:)

Ha en fortsatt trevlig Alla Hjärtans Dag!

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails