söndag 4 mars 2012

Vasaloppssöndag

Igår lovade jag att visa ett vårtecken som jag blev extra glad för. Det är inte snödropparna på bilden nedanför, även om de också är trevliga. 


Nej, det är de två stora knopparna på min buskpion som gläder. Det är kanske inte ett vårtecken som betyder så mycket för någon som inte är trädgårdsnörd. Men för mig, som älskar pioner, är det helt otroligt. Jag satte den förra sommaren och nu verkar det som att den har klarat vintern riktigt bra. 


Vasaloppet är över för eliten, och det blev svensk seger i herrklassen i alla fall. Snart dags att koppla om till 4:an och titta på jaktstarterna i skidskytte-VM. Skrivbordet ska få sin sista färgstrykning också. Mycket att stå i denna söndag, med andra ord. 

1 kommentar:

Marina sa...

Förstår absolut din glädje över buskpionens liv. Jag är glad över att min lilla gula lever. Den har ännu aldrig blommat och är fortfarande pytteliten (tagen som ett skott) men den lever i alla fall.

Musikalen var jättebra och även fikastunden på Duvanders innan.

Ha en fin vecka!
Kram

Related Posts with Thumbnails