lördag 21 april 2012

Före och efter

Jag tänkte vänta tills det kom en solig dag innan jag fotade den nya soffan (som jag beställde på jullovet) för att bilderna skulle bli bättre. Men en sådan dag får vi tydligen vänta på, och därför får ni se före och efter idag. 


Bilderna på den förra soffan tog jag i påskas (därav riset och äggen), även det en grå dag. Den har hängt med i kanske 10-15 år och var redo för att bytas ut. En mörkgrön IKEA-soffa i en modell som inte finns i deras sortiment längre var det. Den gröna färgen kändes bra, då i slutet av 90-talet, men hopplöst nu. Det kändes liksom som att inget passade till och möjligheterna till färgglada kuddar och annat begränsades. 


Den nya soffan kommer från Bromölla möbler och är en lite svängd Howard-modell. Den är mycket högre och större än den förra, så det har tagit lite tid att vänja sig. Grått känns perfekt nu eftersom allt (nästan) passar ihop med det. Soffbordet känns ganska hopplös men det får nog hänga med ett tag till. Kanske flyttar jag ner mormors runda Carl Malmsten-bord istället. Vi får se. 


De två vita kuddarna har jag haft länge. Den avånga är en en Linum-kudde och den kvadratiska kommer från Mio. Af Swedala-kudden vann jag i en bloggtävling för ett tag sedan. Hur lyxigt som helst! 


Jag gjorde en ny tygtavla till väggen också. Det behövdes ett lite vårigt motiv nu. Tyget heter Klosterträdgården och kommer från Åhléns

Snygga detaljer på nya soffan. 

Ha en fin lördagskväll! 

5 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Så fin den är din nya soffa Karin.
Ha en mysig kväll i den :O)
Kram Agneta

Marina sa...

Vilken mysig soffa!
Den gröna såg iofs snygg ut men jag kan ändå förstå dina tankar om problem att matcha till kuddar mm. Vi har en mörkmörk grå soffa och det är bra med tanke på Ronjas svarta hår som finns både här och där trots att hon ytterst sällan är i soffan.

Hoppas du har en mysig lördagskväll!
Kramar!

Livet på solsidan sa...

Wow. Vilken snygg soffa! Och vilken perfekt kulör du valt på tyget. Det kommer funka till allt!

Jag älskar själv Howardsoffor, men det skulle bli för trångt här. Tyvärr :(

Hoppas du myst i den hela helgen. Vädret har ju inte direkt varit så jippie...

Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Jättesnygg soffa! Blev ett helt annat rum!
Grått är ju mycket lättare att matcha med annat så det var ett bra val.
Fin tavla också.

Ha en fin ny vecka, kram Marie

Fröken Grön sa...

Attans, vilken snygg soffa! Tidlös både i färg och modell; den där kommer du att bli jättenöjd med.

Bromölla möbler var det ett bra tag sedan jag besökte; kanske dags för en sväng dit någon dag. De har rätt mycket kul, om jag inte minns fel.

Hoppas du får en bra start på arbetsveckan! Nu håller vi gemensamma tummar för vackert väder till långhelgen vi har framför oss.
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails