söndag 27 maj 2012

Slow starters

Det var oerhört segstartat i morse (läs förmiddags) eftersom det blev en sen natt efter Loreens vinst. Men det var det värt. Nu kan vi väl lika gärna vinna EM-guld i fotboll och en massa OS-medaljer när vi ändå är igång, tycker jag. Drömma kan man ju alltid...


Gräsmattan blev klippt, när jag väl kom ut. Det har blivit rena söndagstraditionen. Sedan har sparrisarna, jag köpte vid Kristi Himmelsfärd, äntligen kommit i jorden. Efter alla konstens regler dessutom, med sandblandad jord, kogödsel i botten, träaska och benmjöl. Bara att utrusta sig med tålamod, eftersom det inte går att skörda förrän om sisådär tre år. "Instant gardening" är för veklingar!


I runda rabatten blommar i alla fall pärlhagtornet "Toba" för fullt, trots att det planterades för ganska exakt ett år sedan. På lite håll ser blommorna vita ut, men kommer man närmre ser man att de är ljusrosa. Så söta så.



 Ha en riktigt fin vecka!

1 kommentar:

Marina sa...

Fint!
Jag har ett hagtornsträd men det blommar inte. Trist.

Sparris ja, det är en långsam växt om man ser till skördetid. Jag skördar för första gången i år. Känner mig rik när jag går ut och hämtar egenodlat.

Kram

Related Posts with Thumbnails