torsdag 31 maj 2012

Underbart är kort

Han visste vad han pratade om, den gode Povel Ramel. Det stämmer verkligen när det gäller vissa växter i trädgården, att underbart är kort. Min rönnbärsapel till exempel. 


Förra helgen blommade den med massor av rosa blommor. Många fler än förra året. Nu finns inte en enda liten blomma kvar. Men de röda bladen finns kvar och de kommer att lysa upp länge än. Till hösten kommer dessutom de knallröda små bären. 


Det lustiga är att blommorna är så rosa i år. Förra året vet jag att jag beklagade mig över att det var så svårt att fota rött, just när jag skulle fota dessa blommor. Då var de mycket rödare. Det måste väl bero på väder och vind antar jag. 


Söt i närbild. 

2 kommentarer:

Nora sa...

Vilka underbara blommor! Det gäller att vara snabb med kameran när träden blommar - de försvinner ju igen så allt för fort.....
Trevlig helg!

Marina sa...

Vackert! Kanske är det just för den korta tiden som vi tycker det är så vackert med viss blomning.
Jag hoppas på att kunna vara ute en del i helgen för att njuta och fånga in det vackra med ögon och näsa.

Kram

Related Posts with Thumbnails