onsdag 20 juni 2012

Sommarlov!

Första dagen på sommarlovet! Och det har faktiskt varit sommar idag, även om det inte är så jättevarmt. Lite overkligt känns det allt, att ha så många veckors ledighet framför sig. Men jag vet att det brukar gå fort. Innan man vet ordet av så är det augusti. 

Silkepionen Honey Gold.

En pion som flyttat från mina föräldrars trädgård. 

Nyplanterade Pêcher.

Vattenspridarvåt bondpion. 


Några av pionerna har börjat blomma, men det är framför allt de nya som har blommat med varsin blomma. De som har stått här lite längre tar mer tid på sig men har å andra sidan en hel massa knoppar. Jag ser verkligen fram emot att denna "skog" av knoppar ska sätta igång att slå ut. Då blir det säkerligen fler pioninlägg. 


Sommaren bjuder förstås på en del projekt. Men det enda som jag verkligen lovat mig själv ska bli klart, är målningen av planket. Det kommer garanterat att bli annat som jag inte kan låta bli att fixa med också, kanske någon mera rabatt till exempel. 

4 kommentarer:

Nora sa...

Hoppas du får en skön sommar! Lycka till med projekt(en)!

Hanna sa...

Jag har också första dagen på sommarlovet idag och vilket väder.
Kram
Hanna

Marina sa...

Hoppas du får underbara sommarveckor nu framöver.

Pionerna blommar här också men jag har nog bara två med namn. De andra har jag fått från mormor.

Kramar!

Livet på solsidan sa...

Oj, vilken underbar pionskog du har! Tjusigt :)

Apropå min vita pion så har jag en planta mitt i singelgången. Om det visar sig vara en Festiva Maxima (vilket jag inte kan se ännu) så kan du få den om du vill. Den gör sig nog bättre i din "skog" än i singeln...

Önskar dig ett härligt sommarlov och en glad midsommar!
Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails