fredag 6 juli 2012

Finbesök

Igår hade jag riktigt finbesök. Det var Marina och Anna-Karin som var här och hälsade på. Vi har setts några gånger tidigare men det var första gången som de var hos mig. Jättetrevliga tjejer, som jag hoppas få träffa igen. 


Både spännande och lite läskigt att visa upp sin trädgård för andra trädgårdsnördar. Jag upptäckte att jag bara kunde titta på allt som inte är bra. Allt som inte är färdigt. Allt som är orensat. Alla tomma ytor i rabatterna. Men jag försöker samtidigt tänka att det tar tid att få en trädgård dit man tänkt sig. Det är faktiskt bara min fjärde sommar här. 


Vi hade tur dessutom som fick sitta ute i skönt väder ( idag är det verkligen inte så roligt). Parasollet har jag inte testat så många gånger ännu. Det fick jag i födelsedagspresent och foten i julklapp. Det är tålamodsprövande att fylla år i november och vänta en hel vinter och vår innan man kan inviga presenterna. Men det är verkligen perfekt med ett parasoll på altanen, för det kan bli stekande varmt där soliga dagar. 


De söta duktyngderna vann jag i en bloggtävling för något år sedan. 

Riddarsporrarna är verkligen fina i år. 

Nu ska jag nog plocka fram symaskinen, så får vi se vad jag kan hitta på att sy med den. Det lär nog inte bli någon utevistelse idag, med tanke på att det öser ner regn samtidigt som det blåser. Ingen trevlig kombo. 

6 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Du har ju en underbar trädgård så du behöver inte oroa dig. Nej inte sorgligt Karin utan underbart. Jag är nästan aldrig ensam hemma :O) så jag njuter varje sekund.
Kram Agneta

Marina sa...

Regnar det? Kommer kanske hit snart då.

Det var så kul att träffas igen och att få se din trädgård live. Inte ska du skämmas över den! Du har det så mysigt och du gör ju ett gigantjobb med planket och allt. Det är lite skillnad att ha bott, som vi, 18 år jämfört med dina 5 år.

Kramar!

Emma sa...

**Hejsan!
Hittade hit genom Anna-Karins fina blogg, så nu tänkte jag titta runt & frossa i dina fina bilder, ha det gott, kramen/Emma**

Mina Gröna Tankar sa...

Vad kul med bloggträff! Kanske man kan vara med någongång i framtiden ;)

Fröken Grön sa...

Tack själv för en jättefin eftermiddag! Det var så roligt att se hur du bor och att få strosa runt i din härliga trädgård. Tycker du ska släppa alla kritiska tankar och bara njuta av det lilla paradis som du faktiskt har skapat! (För världsmästerskapen i kirskål leder faktiskt jag!)

Ha en riktigt skön helg! Hoppas det blir tillfälle för dig att sitta under ditt fina parasoll. (Det kan väl funka som paraply också, hihi!)

Kram på dig!
/Anna-Karin

Livet på solsidan sa...

Vad fint det är på din altan/trädäck! Kan inte komma ihåg att jag sett den på bild här tidigare (men det säger ju inget, mitt kom ihåg är ju uselt ;))

Läste hos Marina att du bjöd på hemgjord jordgubbssaft. DET är verkligen lyx! Och de fick se din tjusiga trädgård till på köpet. Inte så konstigt att dina "finbesökare" var mer än nöjda med utflykten!

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails