tisdag 17 juli 2012

Inomhusgöra för regniga dagar

I det här lynniga sommarvädret får man försöka att hitta alternativa sysselsättningar. Varje gång jag har tänkt "nu har det torkat upp lite ute, nu kan jag gå ut och snickra" så har det satt igång att tokregna igen. Men jag har hållit mig sysselsatt ändå. 


Igår bakade jag bullar (alltid bra att ha i frysen). Dessutom har jag återupptagit stickandet av dessa pulsvärmare, som jag började med i vintras. Det var lite knepigt när jag skulle komma igång eftersom jag glömt hur man gör mönstret. Men nu har jag gjort den ena färdig i alla fall. 


Om vädret fortsätter likadant idag (och det verkar det ju göra) så blir jag nog klar med den andra idag. Jag har dessutom garn som ligger och väntar. Det är också till pulsvärmare, men ett helt annat mönster. Då ska jag ge mig på att sticka ett flätmönster och det har jag inte testat tidigare. Spännande värre! 


2 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Vilka fina. Vad duktig du är.
Du får göra om det lilla rummet till ett fint skafferi som man kan gå in i :O)
Kram Agneta

Marina sa...

Ja, man får roa sig på bästa sätt. Det svåra är att det växlar så hela tiden. Man vet inte om man ska planera för att vara inne eller ute. Idag var vi på ett jättemysigt kafé mitt ute i ingenstans. Vi kunde sitta ute!

Jättefina värmare!

Kram

Related Posts with Thumbnails