fredag 13 juli 2012

Inringat

Igår när mina föräldrar var inne i stan, och hade med sig släpvagnen, var de snälla och köpte ett gäng markstenar till mig. Närmare bestämt 150 stycken. Jag har nämligen länge funderat på att "ringa in" vissa rabatter med sten. Framför allt är det runda rabatten och vita rabatten som jag har tänkt på. 


Runda rabatten



De har inte några riktiga kanter och därför är det lätt hänt att gräsklipparen råkar komma för nära och ta med sig en del av växterna. Förhoppningsvis kan stenen hålla bort en del av det höga gräset närmast rabatten  också och få det hela att se lite prydligare ut. 
  

 Vita rabatten



Än så länge har jag bara lagt ut stenarna för att se hur många som går åt och för att få gräset under att gulna. Sedan ska jag förstås sänka ner dem så att jag inte förstör gräsklipparen på kanter som sticker upp. Men jag tycker ändå att man får en bra känsla för hur det kommer att se ut. 


 Båda rabatterna i samma synfält



5 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Kanonfint! Ger en tydlig och fin avgränsning mot gräset.
Ha en toppendag, kram!

Marina sa...

Det blir snyggt med stenkanter. Jag har det vid vissa rabatter men inte vid andra. Beror lite på hur stora de är.

Ha en fin lördag!
Kram

Nora sa...

Det kommer bli jättefint!

Livet på solsidan sa...

Jag tycker det ser prydligt ut redan nu! Stenarna avgränsar fint mot gräset. Och förhoppningsvis kommer det också bli mer praktiskt vid gräsklippning.

Kram Tamara

Fröken Grön sa...

Men oj, så bra det där blir! Trodde stenarna var nerlagda och klara redan nu. Kantsten skulle jag också vilja ha lite här och var...

Hoppas du har en fin söndag!
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails