söndag 29 juli 2012

Som marsipanrosen på tårtan

De som följt min blogg ett tag vet nog att jag älskar att titta på sport på TV. Speciellt stora evenemang som till exempel EM, VM och Tour de Ski. Men OS är förstås höjdpunkten, pièce de résistance eller grädden på moset. Därför passar det mig ganska bra att vädret har varit lite risigare och inte lockat så mycket till utevistelse. 


Det har väl inte funnits sådär värst mycket att jubla över ännu men jag hoppas att det kommer. Dessutom är det lite roligt att det är London som är värd i år. Där bodde jag ett år, för 20 år (!) sedan. Nära Richmond Park, som de har cyklat genom två dagar på raken nu. Om jag inte är så flitig här på bloggen ett tag framöver vet ni alltså vad det beror på. Jag sitter i soffan och håller tummarna för att Sveriges lycka ska vända. Inga fler tårar av besvikelse nu, tack! 

3 kommentarer:

Marina sa...

Nej, inga fler tårar av besvikelse och inga fjärdeplatser tack!
Dags för lite positiva överraskningar nu kanske.

Kram!

Livet på solsidan sa...

Jag håller helt med dig. Nu får det vara nog av icke-pall-platser!

Kan vi hoppas på en medalj i fälttävlan kanske? Jag är ärligt talat inte så insatt i just den sporten, men sambon säger att det ser ljust ut ;)

Vi håller alla tummar och tår iaf!

Kram Tamara

Hanna sa...

så underbart vacker ros.
ha en bra dag!
Kram
Hanna

Related Posts with Thumbnails