onsdag 24 oktober 2012

Stenar på rad

Alla de där markstenarna som jag fick hem mitt i sommaren har INTE kommit på plats. Bara ett litet antal. Bland annat här vid förrådsrabatten. Det blir bra nästa sommar när jag ska klippa längs kanten. Det har varit lite lurigt att se var rabatten börjar och slutar, eftersom kantnepetan väller ut över kanten. Det sitter en smal plåtkant utmed rabatten och den vill jag inte köra över. 


Just nu ser rabatten inte mycket ut för världen, men nästa år blir det bättre med vårlökar av olika slag som jag petat ner här och blommande rosor. Honungsrosens fina nypon lyser i alla fall upp litegrann nu. 


2 kommentarer:

Nora sa...

Att göra snygga kanter till rabatterna är inte det lättaste, men detta blev fint! Gatsten är ju jättebra när man skall klippa gräset dessutom!
Kram!

Marina sa...

Snyggt med sten. Nypon är fina och det är ju som en andra blomning nästan.
Två vanliga dagar kvar och en utbildningsdag sen är det lite ledigt.

Kram

Related Posts with Thumbnails